NAŠE PŘÍBĚHY
Jakub | Psychické problémy
Její práci hodnotím tak, že koná něco, co se nedá zaplatit. Dělá svět takovým, jaký má být, naplněný láskou, štěstím a radostí. Naučila mne používat srdce a více utišit hlavu. Vím, že mé problémy (varikokela, tinnitus, srdeční potíže, sexuální orientace, rodinné vztahy a vztahy obecně) jsou během na dlouhou trať, ale ve společnosti SPRÁVNÝCH lidí, tedy i Markétky a jejího feedbacku, je šance na poražení všeho vysoká. Pokud někdo bojujete s varikokelou, tinnitem a sexuální orientací, můžete mne kontaktovat (jakub.flam@seznam.cz) a jsem ochoten o všem konstruktivně hovořit, sdělit svoji cestu, pocity, dojmy, chyby. Důležité je, se nebát mluvit, otevřít se těm správným lidem a nezůstat na vše sám. 🙂
S přáním pěkného dne
Jakub Flám
Ellinka | Ageneze Corpus Callosum
EEG Biofeedback – jak jsme se k němu dostali?
Moje dcera Ella má vrozenou vývojovou vadu mozku Ageneze Corpus Callosum, což je nepropojení mozkových hemisfér. Jelikož se všechny věci, které jsou pro nás automatické musí naučit, tak absolvujeme 2x ročně lázně. A hned na začátku jsme je dostali jako léčebnou proceduru. Zdálo se mi, že je vždy Ellinka po této proceduře více vnímavá (tehdy jí byly 3 roky). Moc se mi líbila myšlenka toho, že hravou metodou se člověku zlepší koncentrace, kterou Ellí opravdu postrádala. Tak hned po návratu domů z lázní jsem hledala nejbližší nabídku této terapie a našla jsem právě Neuronu na Vsetíně. Tehdy to bylo jedno z nejlepších rozhodnutí, které jsem udělala – začali jsme na terapie docházet a musím říct, že je vidět neuvěřitelně velký pokrok, který moje holčička udělala. Když jsme začali, tak vydržela sotva čtvrt hodiny, nyní pro ni již není problém absolvovat celou terapeutickou hodinu – zlepšení její koncentrace je neuvěřitelná. Při samotné terapii Ellí například staví kostky, puzzle, různé skládačky apod. Na samotném začátku neuměla ani pořádně uchopit některé hračky a nyní již dokáže poskládat i jednoduché puzzle. Vím, že si člověk řekne, že dítko jde dopředu samotným vývojem, ale bohužel u nás toto neplatí. Pokud by Ellí necvičila, tak dle jejích schopností by se moc neposunula ve vývoji – prostě ona potřebuje neuvěřitelně hodně podnětů, které právě zde dostává. Za mě je tato terapie neuvěřitelně účinná a mohu ji jen a jen doporučit a to obzvláště, pokud máte jakýkoliv problém, například ADHD, autismus či jiné problémy. Minimálně za zkoušku to stojí – pro naše děti a jejich budoucí život je to nejlepší, co pro ně můžeme udělat.
Maminka Ellinky, Jana Surových
9 letý chlapec | ADHD
Chlapec je žákem 3. třídy ZŠ, básničku se učí 14 dní, samozřejmě mu to nejde. Je smutný, škola ho nebaví, upadá do nepohody. Jeho písmo bylo kostrbaté a hodně špičaté, ostré. Neposedí, Vykřikuje, vždy potřebuje vydat nahormaděnou energii.
Začali jsme spolu trénovat 2x týdně 45 minut celé prázdniny. Krásně pracoval, vzdělával se. V říjnu začali ve škole probírat vyjmenované slova. Při jedné z posledních návštěv u nás na mně s úsměvem vychrlil 15-20 po sobě jdoucích vyjmenovaných slov po S. Paráda, pecka, tohle se naučil ve škole, JEN poslouchal. Dokázal se soustředit. Jeho písmo se zakulatilo, zaoblilo, už nebylo tak křečovité.
Chlapec absolvoval 30 sezení, ( vše je individuální).
Docílili jsme zlepšení paměti a psaní, zklidnění, zmírnění poruch pozornosti, celkově upadla nervozita, má lepší vnímání.
Holčička 3,5 let později potvrzené | ADHD
Holčička chodí ke mě do školky, kde jsem asistentkou. Mohu ji pozorovat jak ve školce tak v Neuroně. Velmi nepozorná, roztěkaná, zbrklá, hyperaktivní, nesoustředí se, špatně usíná jak večer tak v poledne. Vydrží být hodně dlouho s nedostatečným spánkem, ale pak odpadá s teplotou, je přetažena. Špatně výslovuje a tím, že vše chce říct rychle tak se zadrhává a nelze jí rozumět. Oční kontakt je téměř nemožný.
Hry na obrazovce ji nezajímají, točící židle je lepší, neustále odepíná sondy, nebaví ji to. Protože opravdu neposedí, používáme puzzle, které miluje a dokáže je skládat stále dokola a samoržejmě za odměnu, trénink začínáme na 30 minutách. Odměny během kol jsme velmi rychle odbouraly a přešly jsme na 45 minut čisté práce.
Během tréninků se zlepšila řeč, lépe a pomaleji vyslovuje. Lépe spí, vůbec usínání jak v poledne tak večer se zlepšuje. Je klidnějsí, více se soustředí a lépe spolupracuje s logopedkou. Oční kontakt výborný. Je potřeba ji zastavit, nasměrovat a pak pomalu a srozumitelně říct co chcete, na to reaguje nádherně. Trénuje ráda a baví ji to, a jakoukoliv činnsot zvládá.
Nádherný pokrok a posun. Do první třídy nastupovala vyklidněná, s diagnózou ADHD a úlevami.
Mladík 18 let | častá bolest hlavy a únava
Mladík, poslední ročník střední školy, chce na vysokou, bolesti hlavy, cítí se unavený, problémy s pamětí. Trénujeme 2x týdně, cítí se velmi dobře a postupem času si všímám zlepšení. Více si pamatuje, je spokojenější a únava ustupuje, na bolesti hlavy už si nestěžuje.
Po roce se vrací, aby si potrénoval pamět (taková udržovací posilovna).
5 letý chlapec | Řečová dysfázie
Chlapec je předškolák. Horší mluva, výslovnost, špatně kouše, musí mít stravu na co nejmenší kousky. Barvy poznává velmi špatně( žlutá barva je sluníčková, nebo jako sluníčko). Velký problém s porozumění slov, (abstraktním věcem nerozumí vůbec), přichazí reakce „šprajcne se“. Je to pouze tím, že neví co se po něm chce. Při skládání používá pouze jednu ruku, druhou ruku moc nezapojuje. Nestřídá nohy, když jde ze schodů.
Trenink u nás byl 1x týdně 45 minut, skládáme puzzle, malujeme, hrajeme pexeso, domino, trénujeme úchop tužky, hrajeme klokany, kdy jsme pomocí hry nádherně ukotvili barvy.
Během tréniku pozorujeme zlepšení řeči, spojuje slova ve věty, lépe se s ním dá domluvit, více rozumí, začíná více kousat potravu ( podpořeno žvýkačkou). To byla nádhera a obrovská radost kdy rozkousal půl rohlíku. Tohle prostě jsou ty malé pokroky, které děti posilují a naše podpora a pochvala, to oni potřebují. Zlepšení si všimla nejen paní učitelka, ale i paní logopedka. S maminkou doma hodně trénují, chlapec je velmi chytrý, někdy ho stačí jen naťuknout, podpořit ho a vše zvládne.
Chlapec absolvoval u nás 40 sezení.
Anketa | Dyslexie a porucha učení
Klient, který k nám přišel, nebyl schopen sednout si na židli a pracovat, neustále pobíhal po místnosti. Jezdili pravidelně jednou týdně a pomocí ABA terapie formou hraní si zvykal na prostředí i na mě. Po 2 měsících se posadil a vydržel sedět 5 minut, za mě skvělé. Trénujeme pravidelně jednou týdně, vydrží tak 20-25 minut pracovat. Vzhledem k tomu, že chodí i na logopedii, snažíme se aby měl některé věci stejně, jako smajlík za každý úkol. Opět skládáme jak kostky tak puzzle, miluje čísla a haptickou pomůcku čočku s fazolí.
S maminkou vidíme velký pokrok v tom, že sedí a pracuje. Skvělé jako školní příprava, kdy je potřeba se aspoň 20 minut pracovat a soustředit se dle svých možností a schopností.
Paní asistentky ho velmi chválí.
Holčička 9 let | DMO
Velmi plachá a bázlivá holčička, měla obrovský strach co se bude dít. Oční kontakt velmi slabý. Proto dělám 1. lekci zdarma ať si vše vyzkouší a rodiče vidí, že to jde zvládnout. Opět máme problém s učením a porozuměním textu v knize.
Holčička velmi rychle zjistila, že je to u nás skvělé a chodila velmi ráda. Pocit, „to nezvládnu“ jsme vždy dokázaly vyřešit.
Bázlivost, strach a nejistota opadla, zlepšení nastalo i v učení, kdy se básničky zvládla naučit velmi rychle.