NAŠE PŘÍBĚHY

Jakub | Psychické problémy

Na neurobiofeedback mne přivedla matka. Jsem obyčejný chlap z Valašska a je mi 27 let. Dlouhou dobu jsem se potýkal s problémy různého spektra. Vše se naskládalo během několika let a přišel okamžik, kdy tělo řeklo STOP. Absolvoval jsem u Markétky Psotové 10 sezení, od cca března do května. Ihned na prvním sezení jsem věděl, že je to člověk, ze kterého jde silná energie, pozitivní proud, který chci znovu cítit. Neumím vysvětlit, proč a jak to, že jsem to cítil. Možná je to dar v člověku. Obecně nemohu teď, na konci července vyhodnotit, zda mi neurobiofeedback pomohl, či nikoliv. Ale jedno vím určitě. Tato metoda, přestože není hrazena z veřejného zdravotního pojištění, přitom pozitivní výsledky jsou prokázány přinejmenším na dětech, může pomoci i dospělým lidem v širokém spektru potíží. 
 
Myslím si ale, že ji musí aplikovat člověk, jako je Markéta Psotová. Člověk plný pozitivní energie, naplněný láskou, štěstím, která vás chytne a chcete to znovu a znovu zažít. Ve skutečnosti jsem za ní jezdil více díky ní jako osobě než díky neurobiofeedbacku. Musím uznat, že se do jisté míry stala mou psycholožkou. Ukazovala mi jiný pohled na svět. 
 
Vše to začalo v dětství, kdy nefungovaly rodinné vztahy a já jel na výkon. Od základní školy plno kroužků, výborné studijní výsledky, posléze studium obecné fyziky na Přírodovědecké fakultě v Olomouci a následně meteorologie v Bratislavě. Současně jsem se hodně věnoval koníčkům, které ale mne postupně opouštěly a vše přecházelo do fáze „MUSÍŠ“. V roce 2021 se mi poprvé objevilo hučení v uších, posléze i pískání a byl to poměrně tvrdý zásah do celého života. Zároveň jsem již několik let před sebou tlačil otázku sexuální orientace. Náročné školy, nefungující rodinné vztahy, nevyřešená sexuální orientace a posléze zdravotní problémy – pískání, hučení v uších, těžké zažívací potíže, srdeční arytmie, palpitace, extrasystoly a nástup do zaměstnání v září 2022 (pracuji jako meteorolog v Ostravě), mě dovedly (podle mého názoru) do středně těžkých až těžkých depresí. Zejména neustávající hučení v hlavě a potřeba spánku, kdy jsem během 7 měsíců spal velmi málo a tělo fungovalo snad na autopilota, jsem se naprosto sesypal během března a dubna. Došlo mi, že vše je jen odraz rodinných problémů a mojí nevyřešené sexuální orientace. Dokud jsem svůj přetlak velmi hnusným až hyenistickým způsobem vydával na nejlepšího přítele, dokázal jsem nějak fungovat. Avšak to skončilo. Jakmile jsem se sesypal, teprve se začala hledat cesta, co dál.
 
A neurobiofeedback byl první, co rodinu napadlo, za což patří samozřejmě matce velký dík. Nevím přesně, jak tato metoda funguje, momentálně nemám úplně dostatečnou kapacitu mozku na to, abych si o tom něco nastudoval, ale určitě se k tomu dopracuju. Jediné co vím, je, že ji provozuje neskutečně hodný, obětavý člověk, plný lásky, radosti, která vás nakazí. Markétka mě dokázala během neurobiofeedbacku dostat mimo reálný svět a začít malovat obrazy, které byly rpojevem ne hlavy, tedy reality, ale projevem hlasu srdce. Dokázala mi ulevit alespoň na chvíli a zároveň se mi věnovala i mimo standardní dobu feedbacku. Stála při mne, byla a stále je mi velkou oporou. Považuji ji za nejlepší přítelkyni, které mohu sdělit úplně cokoliv, své pocity, prožitky, radosti i chyby. S naprostým klidem mohu konstatovat, že dává lidem mnohem více než standardní sezení u psychologa.
 
Já sám jsem začal chodit na akupunkturu k paní doktorce Ajglové ve Zlíně. Dále k fyzioterapeutovi do Brna panu Kohoutovi, který je vyhlášený, sexuologovi panu doktoru Havelkovi do Zlína atd. Jsem v péči psychiatra, který ve skutečnosti nedělá nic jiného, než předepisuje antidepresiva a léky na spaní. Neočekávejte od psychiatra nic. S psycholožkou rozebírám všechny starosti, ale to je tak celé. Markétka ukazuje svůj pohled na svět, tím přepisujete staré vzorce v hlavě. Na základě toho, že jsem žil v toxickém prostředí a neměl pocit příjemného domova, jsem začal lidi vidět jako bankovky a majetky. Je to proces na měsíce, možná roky. Pokud ale máte kolem sebe věrné přátele, kteří vidí svět správně, chcete se od nich učit a hltat jejich každé slovo, vyhledáváte je. A Markétka je řpesně ten člověk. Neurobiofeedback už je pro mne jakýsi bonus, třešnička na dortu, která jen završuje její práci s dospělými lidmi. Většinou má v péči děti a řeší různé poruchy chování. S dospělými pracuje spíše omezeně, ale věřím, že práce s člověkem v depresi je pro ni velká zkušenost a pro mne taktéž. Určitě může pomoci. Nebojte se jí svěřit jakýkoliv problém, ona nesoudí a neodsoudí. Může s vámi vše probrat během feedbacku a navést na správnou cestu. Na vše si sice musíte přijít sami, musíte do toho času dozrát, ale ten okamžik poznáte.
 

Její práci hodnotím tak, že koná něco, co se nedá zaplatit. Dělá svět takovým, jaký má být, naplněný láskou, štěstím a radostí. Naučila mne používat srdce a více utišit hlavu. Vím, že mé problémy (varikokela, tinnitus, srdeční potíže, sexuální orientace, rodinné vztahy a vztahy obecně) jsou během na dlouhou trať, ale ve společnosti SPRÁVNÝCH lidí, tedy i Markétky a jejího feedbacku, je šance na poražení všeho vysoká. Pokud někdo bojujete s varikokelou, tinnitem a sexuální orientací, můžete mne kontaktovat (jakub.flam@seznam.cz) a jsem ochoten o všem konstruktivně hovořit, sdělit svoji cestu, pocity, dojmy, chyby. Důležité je, se nebát mluvit, otevřít se těm správným lidem a nezůstat na vše sám. 🙂

S přáním pěkného dne
Jakub Flám

Ellinka | Ageneze Corpus Callosum

EEG Biofeedback – jak jsme se k němu dostali?

Moje dcera Ella má vrozenou vývojovou vadu mozku Ageneze Corpus Callosum, což je nepropojení mozkových hemisfér. Jelikož se všechny věci, které jsou pro nás automatické musí naučit, tak absolvujeme 2x ročně lázně. A hned na začátku jsme je dostali jako léčebnou proceduru. Zdálo se mi, že je vždy Ellinka po této proceduře více vnímavá (tehdy jí byly 3 roky). Moc se mi líbila myšlenka toho, že hravou metodou se člověku zlepší koncentrace, kterou Ellí opravdu postrádala. Tak hned po návratu domů z lázní jsem hledala nejbližší nabídku této terapie a našla jsem právě Neuronu na Vsetíně. Tehdy to bylo jedno z nejlepších rozhodnutí, které jsem udělala – začali jsme na terapie docházet a musím říct, že je vidět neuvěřitelně velký pokrok, který moje holčička udělala. Když jsme začali, tak vydržela sotva čtvrt hodiny, nyní pro ni již není problém absolvovat celou terapeutickou hodinu – zlepšení její koncentrace je neuvěřitelná. Při samotné terapii Ellí například staví kostky, puzzle, různé skládačky apod. Na samotném začátku neuměla ani pořádně uchopit některé hračky a nyní již dokáže poskládat i jednoduché puzzle. Vím, že si člověk řekne, že dítko jde dopředu samotným vývojem, ale bohužel u nás toto neplatí. Pokud by Ellí necvičila, tak dle jejích schopností by se moc neposunula ve vývoji – prostě ona potřebuje neuvěřitelně hodně podnětů, které právě zde dostává. Za mě je tato terapie neuvěřitelně účinná a mohu ji jen a jen doporučit a to obzvláště, pokud máte jakýkoliv problém, například ADHD, autismus či jiné problémy. Minimálně za zkoušku to stojí – pro naše děti a jejich budoucí život je to nejlepší, co pro ně můžeme udělat.

Maminka Ellinky, Jana Surových

9 letý chlapec | ADHD

Chlapec je žákem 3. třídy ZŠ, básničku se učí 14 dní, samozřejmě mu to nejde. Je smutný, škola ho nebaví, upadá do nepohody. Jeho písmo bylo kostrbaté a hodně špičaté, ostré. Neposedí, Vykřikuje, vždy potřebuje vydat nahormaděnou energii.

Začali jsme spolu trénovat 2x týdně 45 minut celé prázdniny. Krásně pracoval, vzdělával se. V říjnu začali ve škole probírat vyjmenované slova. Při jedné z posledních návštěv u nás na mně s úsměvem vychrlil 15-20 po sobě jdoucích vyjmenovaných slov po S. Paráda, pecka, tohle se naučil ve škole, JEN poslouchal. Dokázal se soustředit. Jeho písmo se zakulatilo, zaoblilo, už nebylo tak křečovité.

Chlapec absolvoval 30 sezení, ( vše je individuální).

Docílili jsme zlepšení paměti a psaní, zklidnění, zmírnění poruch pozornosti, celkově upadla nervozita,  má lepší vnímání.

Holčička 3,5 let později potvrzené | ADHD

Holčička chodí ke mě do školky, kde jsem asistentkou. Mohu ji pozorovat jak ve školce tak v Neuroně. Velmi nepozorná, roztěkaná, zbrklá, hyperaktivní, nesoustředí se, špatně usíná jak večer tak v poledne. Vydrží být hodně dlouho s nedostatečným spánkem, ale pak odpadá s teplotou, je přetažena. Špatně výslovuje a tím, že vše chce říct rychle tak se zadrhává a nelze jí rozumět. Oční kontakt je téměř nemožný.

Hry na obrazovce ji nezajímají, točící židle je lepší, neustále odepíná sondy, nebaví ji to. Protože opravdu neposedí, používáme puzzle, které miluje a dokáže je skládat stále dokola a samoržejmě za odměnu, trénink začínáme na 30 minutách. Odměny během kol jsme velmi rychle odbouraly a přešly jsme na 45 minut čisté práce.

Během tréninků se zlepšila řeč, lépe a pomaleji vyslovuje. Lépe spí, vůbec usínání jak v poledne tak večer se zlepšuje. Je klidnějsí, více se soustředí a lépe spolupracuje s logopedkou. Oční kontakt výborný. Je potřeba ji zastavit, nasměrovat a pak pomalu a srozumitelně říct co chcete, na to reaguje nádherně. Trénuje ráda a baví ji to, a jakoukoliv činnsot zvládá.

Nádherný pokrok a posun. Do první třídy nastupovala vyklidněná,  s diagnózou ADHD a úlevami.

Mladík 18 let | častá bolest hlavy a únava

Mladík, poslední ročník střední školy, chce na vysokou, bolesti hlavy, cítí se unavený, problémy s pamětí. Trénujeme 2x týdně, cítí se velmi dobře a postupem času si všímám zlepšení. Více si pamatuje, je spokojenější a únava ustupuje, na bolesti hlavy už si nestěžuje.

Po roce se vrací, aby si potrénoval pamět (taková udržovací posilovna).

5 letý chlapec | Řečová dysfázie 

Chlapec je předškolák. Horší mluva, výslovnost, špatně kouše, musí mít stravu na co nejmenší kousky. Barvy poznává velmi špatně( žlutá barva je sluníčková, nebo jako sluníčko). Velký problém s porozumění slov, (abstraktním věcem nerozumí vůbec), přichazí reakce „šprajcne se“. Je to pouze tím, že neví co se po něm chce. Při skládání používá pouze jednu ruku, druhou ruku moc nezapojuje. Nestřídá nohy, když jde ze schodů.

Trenink  u nás byl 1x týdně 45 minut,  skládáme puzzle, malujeme, hrajeme pexeso, domino, trénujeme úchop tužky, hrajeme klokany, kdy jsme pomocí hry nádherně ukotvili barvy.

Během tréniku pozorujeme zlepšení  řeči, spojuje slova ve věty, lépe se s ním dá domluvit, více rozumí, začíná více kousat potravu ( podpořeno žvýkačkou). To byla nádhera a obrovská radost kdy rozkousal půl rohlíku. Tohle prostě jsou ty malé pokroky, které děti posilují a naše podpora a pochvala, to oni potřebují. Zlepšení si všimla nejen paní učitelka, ale i paní logopedka. S maminkou doma hodně trénují, chlapec je velmi chytrý, někdy ho stačí jen naťuknout, podpořit ho a vše zvládne.

Chlapec absolvoval  u nás 40 sezení.

Anketa | Dyslexie a porucha učení 

Klient, který k nám přišel, nebyl schopen sednout si na židli a pracovat, neustále pobíhal po místnosti. Jezdili pravidelně jednou týdně a pomocí ABA terapie formou hraní si zvykal na prostředí i na mě. Po 2 měsících se posadil a vydržel sedět 5 minut, za mě skvělé. Trénujeme pravidelně jednou týdně, vydrží tak 20-25 minut pracovat. Vzhledem k tomu, že chodí i na logopedii, snažíme se aby měl některé věci stejně, jako smajlík za každý úkol. Opět skládáme jak kostky tak puzzle, miluje čísla a haptickou pomůcku čočku s fazolí.

S maminkou vidíme velký pokrok v tom, že sedí a pracuje. Skvělé jako školní příprava, kdy je potřeba se aspoň 20 minut pracovat a soustředit se dle svých možností a schopností.

Paní asistentky ho velmi chválí.

Holčička 9 let | DMO

Velmi plachá a bázlivá holčička, měla obrovský strach co se bude dít. Oční kontakt velmi slabý. Proto dělám 1. lekci zdarma ať si  vše vyzkouší a rodiče vidí, že to jde zvládnout. Opět máme problém s učením a porozuměním textu v knize.

Holčička  velmi rychle zjistila, že je to u nás skvělé a chodila velmi ráda. Pocit, „to nezvládnu“ jsme vždy dokázaly vyřešit.

Bázlivost, strach a nejistota opadla, zlepšení nastalo i v učení, kdy se básničky zvládla naučit velmi rychle.